دلایل زیر را حتما جدی بگیرید و ساعت خواب را حتما تنظیم کنید تا به بدن شما آسیب وارد نشود!

گوشی موبایل باعث می‌شود که خوابیدن دشوار شود. توصیه میشود یک ساعت قبل از خواب با گوشی یا با تکنولوژی دسترسی نداشته باشید تا خواب آرومی داشته باشید و زود به خواب بروید. و حالا ما در سایت نیک98 مطلبی را برای شما جمع آوری کرده ایم که امیدواریم بتونه در بهتر خوابیدن و بالا رفتن اطلاعات شما در این زمینه کمک کند.

دلایلی که نباید گوشی را با خود به رخت خواب ببرید:

احساس کمبود خواب

وقتی از خواب بلند می‌شوید، احساس می‌کنید خواب کافی نداشته‌اید. این به دلیل این است که شما تا دیروقت با گوشی کار کرده اید و خواب کافی را نداشته اید، و کارکردن با گوشی قبل از خواب چشم، ذهن، مغز و روح را خسته میکند.

خطر آتش سوزی

خطر سوختگی در اثر آتش گرفتن گوشی واقعی است. ما وقتی با گوشی کارمیکنیم مشکل شارژ هم داریم که متاسفانه همیشه کنار پریز برق میخوابیم و گوشی را به شارژ میزنیم، اینکار باعث احتمال ترکیدن باتری گوشی یا آتش گرفتن گوشی میشود که حتما این گزینه را باید جدی گرفت و ممکن است برای هرکسی اتفاق بی افتد.

بیماری افسردگی

گوشی موبایل باعث افسردگی می‌شود، پس حداقل شب ها از استفاده گوشی خودداری نمایید.

در فضای مجازی برای خیلی از آدم ها اتفاقات ناگواری می افتد، ناهنجاری ها، بدگویی ها و… اینها باعث میشود فردی که این مطالب زشت را میخواند افسردگی بگیرد یا حتی برای رهایی از افسردگی به خشونت کشیده بشود، پس لطفا این فرهنگ را در بین خانواده و دوستان خود جا بیاندازید که قبل از خواب با گوشی کار نکنند، و خودتان هم اینکار را انجام ندهید.

بیماری نوموفوبیا

استفاده مفرط از گوشی موبایل باعث “نوموفوبیا” می‌شود (ترس دور شدن از گوشی و شبکه های اجتماعی)

متاسفانه فضای مجازی، باعث میشود فرد به اینترنت، شبکه های اجتماعی و بازی علاقمندی شدید پیدا کند و در اصل مؤتاد میشود، که این امر را نباید پیش پا افتاده فرض کرد و نادیده گرفت حتما باید جلوگیری شود و اگر درمیان خانواده خود کودک یا بزرگسالی هست که به این گونه چیزها علاقمندی شدید پیدا کرده است کمک کنید تا از آنها رها شود، یک راه آسان این است که فضای خانواده یا اون جمع دوستانه را شاد و گرم تر کنید که به راحتی از آنها جدا شود.

ضعیف شدن چشم

چشم‌هایتان به دلیل استفاده مستمر درد می‌گیرد و در نتیجه زودتر ضعیف می شود. زیاد کار کردن با گوشی هوشمند، تبلت یا لپتاپ باعث ضعیف شدن چشم میشود، اما اگر هر از چندگاهی به چشمان خود استراحت دهید چشمانتان دیرتر یا اصلا ضعیف نمیشود. توصیه میشود هر 20 دقیقه کار با این وسایل به فاصله 40 متری نگاه کنید و سعی کنید چشمانتان را به جهات مختلف تکان دهید، و شما میتونید ابتدا با به هم مالیدن دستانتان را گرم کنید سپس جوری که کف دست فقط روی چشم را بپوشاند و چشم توسط دستتان لمس نشود، میتونید چشمانتان را گرم نگه دارید; توصیه میشود این کار را حداقل 1 دقیقه انجام دهید و سپس به آرامی دستتان را از روی چشمانتان بردارید.

قبل از خواب کتاب بخوانید

خواندن کتاب قبل از خواب به قدرت ذهن انسان تاثیر به سزایی دارد و اگر کتاب هایی که باعث امید بخشی میشوند را بخوانید قطعا وقتی از خواب بلند میشوید با نشاط و با طراوت هستید.

 

امیدوارین از این مطلب بهره برده باشید

برای امتیازدهی به این پست کلیک کنید!
[مجموع: 0 میانگین: 0]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *